webshopkeszites.hu logo
29ápr2012

Mivel javíthatod a helyezésed a keresőkben?

Írta: Kirisits Józsi

A webshopok kereső optimalizálása nehezebb, mint egy blogé vagy egyéb, főként szöveges tartalmú oldalaké. A sokfajta termék miatt nehéz például egy-két kulcsszó köré csoportosítani a tartalmat. Ráadásul nem is a főoldal a legfontosabb oldal, hanem maga a terméklapok.

Pár tippet gyűjtöttünk össze, amivel javítható a webshop helyezése a keresőkben. A jobb helyezés több látogatót hoz, ráadásul ingyenesen. A releváns és jó minőségű tartalom pedig nagyobb konverzióval kecsegtet. Nem (mindig) nagy fáradtság megtenni a következő lépéseket.

Mivel javíthatod a helyezésed a keresőkben?

Egyedi tartalom

Két fontos oldal típus van a webshopban. A kategória oldal, amely egy közös jellemzőjű termékeket sorol fel és maga a terméket bemutató terméklap. Hozzon létre egyedi tartalmat mindkettőre. Na csak lemásolja a gyártó vagy importőr információit, hanem próbáljon meg saját szöveget írni. Olyat, amely a látogatók nyelvén szól hozzájuk, világos és könnyen értelmezhető.

 

Mit keresnek itt a látogatók?

Egyáltalán nem biztos, hogy a látogatók pont azt keresik, amit a webshop üzemeltetője fontosnak tart. Állandóan változik, hogy mi az aktuális favorit, mi a legnépszerűbb. A webshop analitikájában és a Webmester Eszközökben folyamatosan figyelje, hogy mely keresési kulcsszavak alapján érkeznek a látogatók, melyek a legnépszerűbb céloldalak.

Az elmúlt időszakban, például 30 napban, leglátogatottabb oldalak esetében nézze meg a visszafordulás arányát. Ez megmutatja, hogy a látogatók megtalálták-e azt, amit kerestek. Ezek a  céloldalak fogják meggyőzni a látogatókat, hogy vásároljanak, így ezeket az oldalakat kell felkészíteni erre a fontos feladatra. 

 

Tanítsa a keresőket

Segítse a keresők munkáját, mutassa meg és vezesse végig a fontos oldalakon őket. A belső hivatkozások (linkek) szövegét alakítsa úgy, hogy tartalmazzák a céloldal kulcsszavát mind a látogató által olvasható szövegben (link szövege), mind a link címében (title tag). Az index oldalon (sitemap) emelje ki az épp aktuális népszerű oldalakat.

 

Fogja meg a vásárló kezét

Az előzőekben összegyűjtött top kulcsszavak valószínűleg nem egy konkrét termékre vonatkoznak. Általában termékjellemző alapján keresünk, ritkábban konkrét termék név alapján. Ha a legnépszerűbb keresések egy termékcsoportot jelölnek, akkor hozzon létre ilyen termékkategóriákat. Ne ragaszkodjon a gyártó általi kategorizáláshoz, de használja azt is.

 

Szájhagyomány

A legjobb, ha a látogatók és vásárlók ajánlják a termékeket egymásnak. Ez ingyen van. Az ismerős ajánlása sokkal meggyőzőbb, mint a fizetett hirdetések. A terméklapon helyezzen el "megosztó" hivatkozásokat a közösségi oldalakra, mint a Facebook, Twitter vagy a Google+.

 

Ez a véleményem

Hagyja, hogy a látogatók beszélgessenek egymás között a termékről. A terméklapon leírhassák a saját véleményüket a termékről, ez felkeltheti más látogatók vásárlási kedvét. A véleményeket azonban szűrje, a spam-eket, trágárságokat és egyébb trollkodást ki kell küszöbölni.

 

A friss kenyér illata

Nagyon illúzióromboló, ha egy webshop láthatóan hosszabb ideje nem frissített tartalmú, például régiek a hírek. A keresők és a látogató érdeklődését sem lehet felkelteni ilyen adatokkal, sőt ellenkezőleg. Rendszeresen frissítse a tartalmakat, akkor a kereső robotok is és a látogatók is szívesebben térnek vissza.

 

Beszédes URL

Ez egy szakállas tanács, mégis sok webshop nem alkalmazza a beszédes URL címeket. A www.webshopom.hu/termek?id=112233 url cím alapján senki sem fogja kitalálni mi lehet a céloldalon, ha ez szerepel egy hirdetésben vagy ezt osztják meg a közösségi oldalakon, akkor kevesebben fognak rákattintani, mint plédául a www.webshopom.hu/terméknév címre.

 

Maga mindent kétszer mond, kétszer mond?

A duplikált tartalom nagyon hátrányos és nehezen észre vehető a webshop üzemeltető számára. Ha két domain nevet használ (például www.webshopom.hu és www.webshopom.eu), akkor rossz beállítások esetén ez két külön webáruháznak és a rajta levő azonos tartalom duplikációnak minősül és a keresők "büntetésével" jár. Más technikák is eredményezhetnek duplikációt, például azonos META adatok és hasonló termékek szinte egyező termékleírásai és termékoldalai. Szűntesse meg az ilyen egyezőségeket.

 

Külső hivatkozások

A legnehezebb feladat úgynevezett minőségi külső hivatkozásokat szerezni. Olyan értékes oldalakat, amelyek a webshopra hivatkoznak megfelelő tartalmú linkkel. Ez nem megy egyik napról a másikra. Folyamatosan keresni kell ezeket a lehetőségeket. Azokat a weboldalakat kell felkutatni, amelyek nagyobb látogatottsággal bírnak, hasonló a célközönségük, mint az Ön webshopjának és kapcsolódó termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak, ennek ellenére még sem konkurenciája Önnek. Ezt sajnos könnyű kijelenteni, de nehéz megtenni.

Név*
E-mail*
URL
Üzenet*
Írd le betűvel az eredményt: 1 - 1 =
*