webshopkeszites.hu logo
09okt2012

Személyes átvétel másként

Írta: cheerke

A klasszikus webshop üzemeltetés két szállítási opciót ismer: házhozszállítást és személyes átvételt. Utóbbinak azonban földrajzi korlátai vannak. Milyen egyéb lehetőségek adottak, és miért gondolkodjunk alternatív megoldásokon?
Segítünk a döntésben.

Az első kérdés, amit fel kell tennünk,a következő: miért akarnánk további lehetőségeket? A válaszok a következők lehetnek: (1) csökkenteni akarjuk a szállítási díjat azok számára, akik nem tudnak eljönni az átadópontra. Ilyen megoldás hazánkban is adott, hiszen a Pick Pack Pont szolgáltatás keretein belül újságosoknál veheti át vevőnk a termékeket. A megoldás az üzemeltető számára viszont tényleg csak annyiban előnyös, hogy csökken a szállítási költség, egyebekben inkább nyűg: logisztikai szempontból problémás a megoldás.

Automatikus számlázás webshopodnak

Ne töltsd az időt számlázással, ha webáruházad automatikusan is megoldja!

tovább »
A gond az, hogy bár a logisztikai lánc rendben van, nem ér el a raktáradig, vagy az átadópontodig, magyarán neked kell elvinned a logisztikai központba, vagy egy átadópontra (plusz költség), és mint nem automatizálható megoldást, ez nem mindenkinek fér bele a pakliba, azonban kétségkívül célravezető lehet, és ügyfeleket nyerhetünk, ha ilyen átvételi lehetőséget is biztosítunk.

Van olyan megoldás is azonban, amely kölcsönös előnyökkel jár. Igaz,  nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy ilyen megoldást válasszon. Viszont akinek több boltból álló hálózata és ahhoz működő logisztikája van, az alkalmazhatja az ún. "ship-to-store", vagy magyarosabban "kiszállítás üzlethez" modellt. Keverheti az online és offline bolt szolgáltatásait.

Ezt a megoldást először a Barnes & Noble webáruház alkalmazta, és ha többet akarunk annál, hogy egyszerűen csak olcsóbb legyen a kiszállítás, ez a modell (2) több téren is többet nyújt.

A vevőink a saját üzletünkbe térnek majd be a megrendelt termékért és a statisztikák alapján egyharmaduk más terméket is vásárol a megrendelt mellé. Ha most nem is vásárol, lehet, hogy legközelebb vásárolni fog, de mindenképpen hozzánk kötődik, az egész rendelési folyamat során csak a mi márkanevünkkel találkozik (nem csinálunk inygen reklámot más cégnek vagy egy szállítmányozónak).

Azonban ha üzletünkben adjuk át a terméket, jó, ha a visszavételre, vagy garanciális ügyintézésre is adunk itt lehetőséget (ami részben kötelező is lehet). Ez mind a már meglévő munkatársaink idejébe telik, mert nem szeretnénk emiatt létszámot bővíteni, tehát mérlegelnünk kell, hogy a kollégáknak beleférnek-e az idejébe az ezzel kapcsolatos teendők.

Név*
E-mail*
URL
Üzenet*
Írd le betűvel az eredményt: 3 - 3 =
*