webshopkeszites.hu logo
31jan2013

Növeld a bevételed hatékony GYIK-kel!

Írta: cheerke

Az internetes látogatók azért olvassák a gyakran ismételt kérdések (GYIK) oldalt, hogy eldöntsék, vásároljanak-e vagy sem. Amikor valaki nincs teljesen tisztában egy témával kapcsolatban vásárlás előtt, megkeresi a választ a GYIK oldalon. Webshop üzemeltetőként tehát egyáltalán nem mindegy, mennyi időt szánsz egy megfelelő GYIK oldal kialakítására.

A látogatók egyértelmű válaszokat szeretnének kapni aggályaikra, tisztázni szeretnének fontos dolgokat, melyeket nem értenek teljesen és fel kell hívni figyelmüket más kérdésekre is, amelyekről tudniuk kell. A GYIK fontos szerepet játszik abban, hogy a látogatóból vásárló legyen, de ez az oldal mégis gyakran elhanyagolt. Ha nem ad elég motivációt számodra ez a tuti GYIK létrehozásához, fontold meg ezt: az igazán hasznos GYIK drasztikusan lecsökkenti az e-mailben vagy telefonon feltett extra kérdéseket.

Bizony, kihívás összeállítani egy GYIK listát, ami valóban válaszol a látogatók kérdéseire. Miért?
Nos, az üzemeltetőnek sokszor nehéz vásárlóként gondolkoznia, az ő szemszögéből nézni dolgokat és megérteni milyen kérdések érdeklik igazán. Ezért azt ajánljuk, vonj be tapasztalt szakembert az oldal elkészítésébe. Egy másik gyakori kihívás leírni a kérdéseket és válaszokat érthető, tömör módon úgy, hogy az olvasóban ne merüljön fel több kérdés.

Akkor hogyan lehet létrehozni egy igazán hatékony GYIK oldalt? Nézzük meg a fontos hozzávalókat.

Válaszd ki a helyes kérdéseket és válaszokat

Ezt az határozza meg, amit tudsz webshopod látogatóinak szükségleteiről és arról, hogy mit szeretnének megtudni. Csak azt akarják, amit akarnak. Állíts össze egy listát, majd kérdezz meg másokat: “Melyek a leggyakoribb kérdések ezen a ponton?” Ha az emberek sosem kérdezik az ‘A’ kérdést, akkor nincs szükség az ‘A’ kérdésre. Csak felesleges lenne. Válaszolj azokra, amiket valójában fel is tesznek.

Tedd átláthatóvá

A hosszú lista elveheti a kedvét a GYIK írójának és a látogatótól is nagyobb erőfeszítést igényel átnézni, hogy megtalálja, amit szeretne. Kezdd egyszerűen: öt-tíz kérdés megteszi. Vezesd egy Google Dokumentumban a többikérdést, így később nem kell azokat majd újra felidézni, amikor szükségessé válik rájuk választ adni.

Prioritás

Rendezd a kérdéseket a látogatók (vásárlók) logikája szerinti sorrendbe. Miért kéne a 4. lépésről írni nekik az oldal elején, amikor még csak az 1. lépésnél tartanak?

Írj rövid, bárki számára érthető válaszokat

A legtöbb ember nem akar tonnányi részletet. Egy-három mondat általában elég, hogy világosan megválaszolj egy kérdést. Minél gyorsabban találnak választ kérdéseikre, annál szívesebben vásárolnak. Nem árt, ha a válaszokat igennel vagy nemmel kezded. Vannak további részletek, melyek nem mindenkit érdekelnek? Fontold meg, hogy oldaladra írsz bejegyzést a részletekről, melyre a GYIK oldalról linkek mutatnak. Így elérhetővé válnak a részletek azok számára, akik arra kíváncsiak. Ez a keresőoptimalizálás miatt is egy remek lehetőség.
Ez egy remek lehetőség arra, hogy foglalkozz olyan témákkal, melyek vissztartják a vásárlókat a vásárlástól. Hangsúlyozd ki a garanciát és a további előnyöket, melyek a versenytársak elé helyeznek.

Rendszerezz

Ha valóban rengeteg kérdést kell leírnod, szükséges átláthatóan és logikusan felépítened azokat ahhoz, hogy a látogatók könnyen megtalálják, amit keresnek. Ha a webáruházban nehéz megtalálni az információt, a látogatók várni fognak a vásárlással, vagy átmehetnek más oldalakra. Előfordul, hogy a kérdéseket kategorizálva mutatják a weboldalak. Máskor külön füleken jelenítik meg, így csak a kiválasztott kategória kérdéseit mutatva. Használd a látogatóid számára tetsző formátumot. Valószínűleg a legtöbb látogatód nem olvas el minden kérdést és választ - nem várhatjuk el tőlük. Úgy állítsd össze a listát, hogy gyorsan átlátható legyen. Jól elszeparálva a kérdéseket és válaszokat, pontokba szedve, a kérdéseket kiemelten megjelenítve és elég nagy betűt használva a könnyű olvashatóság miatt.

Hívd GYIK-nek

A legtöbb ember tudja, hogy mit jelent és mit érthet meg belőle. Rövid és megfelelő menüpont. Beszédes név.

Fogadd az új kérdéseket

A látogatóknak lesznek kérdéseik. Tedd egyszerűvé számukra a kérdések feltevésének lehetőségét. Ajánlom, hogy használj egy egyszerű űrlapot telefonszámmal és email címmel a GYIK oldalon, vagy az oldal alján helyezz el egy linket a kapcsolat oldalra.

Szűkítsd

Összefoglalva mindent, a GYIK ugyanúgy segíti az eladást, mint ahogy megválaszolja a látogatók kérdéseit. Fenntartani és növelni a GYIK hatékonyságát időbe telik, kérj visszacsatolást a vásárlóktól és értékesítőidtől, hogy milyen kérdéseket tesznek fel az emberek. Ennek megfelelően finomítsd a listát.

Ösztönözd a látogatókat

Amennyiben ez alkalmazható, egy válasznak vagy a teljes oldal végén ajlánlj egy következő lépést. Például, ha a kérdés ez: “Van pénz visszafizetési garancia?”, megválaszolos és ajánld fel, hogy “Próbálja ki 30 napig” egy rá mutató linkkel. A GYIK-nak vezetnie kell a cél felé, nem pedig véletlenszerű kérdések listája. Ezt gyakran elfelejtjük, pedig a jobb eredmények elérésében segít. Ha a vásárló kétségeit eloszlatjuk a GYIK-kal, könnyen cselekvésre késztethetjük.

GYIK a Google találatok növeléséhez

Gyakran a webshopok kezelői nem biztosak abban, hogy miről írjanakahhoz, hogy a Google értékesebbnek lássa webáruházukat. A GYIK egy tökéletes eszköz a kulcsszavakban gazdag tartalomhoz, ami indexelődhet a kereső motoroknáll. Ez nem azt jelenti, hogy több szöveggel kell megtöltened az oldalt, viszont javaslom, hogy vedd a további kérdéseket és részleteket, használd azokat bejegyzések címeként, ahol jobban kifejtheted a témát - ezzel egyedi, hasznos tartalmat létrehozva anélkül , hogy új ötleten gondolkodnál.

Mondok egy példát, hogy hogyan is működik ez. Van egy ügyfelünk, egy ügyvédi iroda, és minden téma nyitóoldalán elhelyeztek egy GYIK listát. Minden kérdés a hozzá tartozó találati oldalra mutat. Az emberek rátalálnak az oldalukra mindig, amikor a Google-ben rákeresnek ezekre a kérdésekre. Helyezésük alapján mind ők, mind a Google szakértőknek tekinti őket. Új témát írni pedig eléggé könnyű, mert az embereknek rengeteg jogi kérdésük van.

Konklúzió

Semmi varázslat nincs itt, csak egyszerű, tiszta szabályok, amelyeket ha követünk, növelik hatékonyságunkat. Webáruház üzemeltetőként jónéhány versenytársad van. Használd a jó GYIK-et arra, hogy kiemelkedj a mezőnyből.

Forrás: sitepoint.com

Név*
E-mail*
URL
Üzenet*
Írd le betűvel az eredményt: 3 + 2 =
*