webshopkeszites.hu logo

Természetesen egy nagyon jó ötlettel kellene indulni. Szükség lesz egy termékre, amit a látogatóinknak kínálunk majd. Sokféle ilyen termék jöhet szóba: szolgáltatás, virtuális termék (például zeneletöltés) vagy valóságos árucikk. Ezzel fogunk kereskedni, megvesszük, kitesszük a webáruházba és a vásárló megvásárolja, majd végül átadjuk neki. Elmondva nagyon egyszerű, de sajnos ennyi nem elég a sikerhez.

A webáruházunk két esetben fulladhat kudarcba: ha nincs annyi vásárlónk, amennyi az üzemeltetési költségek fedezéséhez szükséges vagy a másik véglet valósul meg, hirtelen annyi vásárlónk lesz, hogy nem tudjuk kiszolgálni őket. Ennek hamar híre megy és akkor saját rossz hírünkkel szemben (is) harcolnunk kell majd.

A jól menő webáruház nem a semmiből jön létre, az indulást alapos tervezés előzi meg. A tervezést követi a fejlesztés és ezután jöhet szóba egyáltalán az elindulás. A kezdés után is van teendő bőven: az egyik az értékesítés maga, a rendelések teljesítése, beszerzés, szállítás; míg párhuzamosan a marketing vonal méri az elért eredményeket, összehasonlítja a tervekkel és módosításokat eszközöl, ha szükséges, bonyolítja a reklámot és újabb tervekkel áll elő.

Eddig egy szót sem ejtettünk a webáruházat üzemeltető programról, a webáruház motorjáról. Ennek kiválasztása a tervezés során kijelölt szempontok szerint kell hogy történjen. A webáruház motor lehet egyedi szoftverfejlesztés, amikor a saját tervünkhöz igazodik minden megvalósított funkció. Nyilván ez költséges és időigényes út, viszont mindenben passzol majd az értékesítési modellünkhöz.

A másik út a bérelt motor, azaz egy szolgáltató által elkészített sablon webáruház bérlése. Ezt a webáruházat az arculatunk és néhány saját igényünk szerinti paraméter beállítását követően szinte azonnal elkezdhetjük használni, nem kell a fejlesztőkre várakozni. Az indulási költség is nagyon alacsony, a havi bérleti díj és a design kialakításán kívül más kiadásra nem kell számítanunk. A legáltalánosabb funkciók, mint a bankkártyás fizetés, hírlevél, termékexport árösszehasonlító oldalakra szintén készen vannak. A későbbi fejlesztéssel sem kell törődnünk, a bérlési időszak alatt a szolgáltató díjmentesen bővíti a funkciókat.

Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy szinte semmi egyedi megoldást nem tudunk megvalósítani benne, mindent készen kapunk: vagy használjuk vagy nem. Ez nem elhanyagolható hátrány azonban, ugyanis a saját vevőkörünk és a piacunk igényeihez sem fogunk alkalmazkodni maradéktalanul.

Kanyarodjunk vissza az induláshoz. Az alábbiakban készítettünk egy összefoglaló listát a teendőkről, ami az ötlet, azaz a webáruház megálmodása után a megvalósítás illetve üzemeltetés során ránk vár:

Webáruház üzembe helyezés checklist »

Név*
E-mail*
URL
Üzenet*
Írd le betűvel az eredményt: 9 + 2 =
*