webshopkeszites.hu logo
01márc2013

2013-as trendek az e-kereskedelemben

Írta: cheerke

2012 remek év volt az e-kereskedelem számára mind a fogyasztók, mind az eladók oldaláról és úgy fest, hogy a 2013-as év még jobb lesz. A 2012-ben még csak óvatosan vásárló fogyasztók egyre többet vásároltak online, mivel a jobban optimalizált és az egyre inkább személyre szabott oldalak valódi élményt nyújtottak számukra. A kereskedők, akik egykor megérzésektől és találgatásoktól függtek, most olyan webshopokat hoznak létre, amelyek intelligensen igazodnak a felhasználók viselkedéséhez.

Nézzük át a várható trendeket!

Az e-kereskedelem eddigi alakulásának köszönhetően a 2013-as év ígérete, hogy még nagyobb lépések történnek a vásárlók és az online üzletek oldalán is. Az egyre több csatorna és eszköz zavarossá teszi a piacot, így a fogyasztók szeszélyesebbek, mint valaha.
Köszönhetően az egyre intelligensebb marketingnek és a fejlettebb technológiának, 2013 egy olyan év lehet, amikor valódi közeledést láthatunk a vásárlók és webáruházak között.
 

1. trend: Igazi, valós idejű személyre szabás

A személyre szabás nem új dolog, széles körben elterjedt. És mint minden más hasonló koncepció, ez is egymásnak ellent mondó fogalmakat és kérdéseket szült: Mi is ez pontosan? Taktikák összessége? Egy meghatározott megközelítés? Valamiféle technológia? Kérdezz meg 10 embert, és legalább 5 féle választ fogsz kapni.

A személyre szabás lehet egyszerű (egy vagy két információn alapuló), és összetett (számos jellemzőn alapuló képletek és algoritmusok), a végeredmény pedig egy optimalizált (~egyedi) vásárlói élmény.

Most, ahogy ez az összetett technológia könnyen elérhetővé vált tömegek számára, látni fogunk nagyhalakat, mint a pénzügy, utazás és a média résztvevői, akik vezetők lesznek a személyre szabásban, de más piacok esetében is azt várjuk, hogy kihasználják a vásárlói élmény növeléséhez kínált személyre szabott megoldásokat.

Emiatt a felhasználók által online megadott információkat többet fogják használni a kereskedők. Minden információ kezdve a korral, földrajzi adatokkal, foglalkozással, családi állapottal, szerepet fog játszani egy relevánsabb, értékesebb vásárlói élmény kialakításában.

2. trend: Felnő a mobil

Ebben a korban elkerülhetetlen, hogy a ‘mobil’ szót ne említsük akkor, amikor trendekről és várakozásokról beszélünk. Állandóan a szemünk előtt van, amióta az Apple 2007-ben megalkotta az iPhone-t. De ugorjunk csak 2013-ra: ez egy teljesen más világ, megváltoztak a fogyasztók és a verseny is.
Már nem elég az, hogy egy webshop megfelelően működjön a mobilokon, vagy hogy bizonyos alkalmazásokat használhatunk. Ahogy a fogyasztók egyre inkább képtelenek telefonjaik és tabletjeik nélkül élni, annál inkább tökéletes funkciókra vágynak, amelyek megkönnyítik a vásárlást, valósághű tartalommal bírnak, különleges ajánlatokat és egyéb felhasználói élményt tartogatnak számukra - vagyis jelentősen megkönnyítik az életüket.

Lehet, hogy még mindig kedvelt okostelefon az Apple, de már nem ő az egyetlen (sőt) - és ne feltételezzük, hogy minden fogyasztó ilyen készüléket szeretne. A fejlődés és a rugalmas tervezés lesz a legfontosabb szempont a megtekintett oldalakkal kapcsolatban, amelyet optimális felépítésűre terveztek, mindegy, hogy milyen telefont vagy tabletet használunk.

A fogyasztók egyszerűen elveszítik türelmüket azokon az oldalakon, amelyek nem tudnak lépést tartani velük. Már elmúltak azok az idők, amikor a számítógépünk vagy kijelzőnk méretétől függően átméreteztünk, görgettünk vagy máshogy küzdöttünk azzal, hogy meg tudjuk nézni az oldalt.
A fogyasztók nemcsak más készülékeket használnak, de több csatornán keresztül próbálják meg elérni az oldalakat. Számítógéppel dolgozunk a nap folyamán, a tableteket esténként használjuk, telefonjaink pedig mindig kéznél vannak.
Mindegy, hogy telefon vagy számítógép, a marketingnek és a reklámnak alkalmazkodnia kell az állandóan úton lévő ügyfelekhez. Ezt úgy érhetik el, hogy bevezetik mobil készülékeket és tableteket a vásárlás folyamatába (keresés, termékek kiválasztása és vásárlás).

3. trend: Csatornák integrálása

Az internetes kereskedelem fejlődésének köszönhetően számos csatorna áll rendelkezésünkre, hogy elérjük a fogyasztókat - amely lehet egyszerre áldás és átok is. De nincs megállás: fogyasztóink olajozottan működő vásárlási lehetőségeket várnak el mindenhonnan: számítógép előtt ülve, mobiltelefonjaikkal és tabletjeikkel, valamint a közösségi oldalakon is.
Talán az egyik legfontosabb csatorna, amely feltörekvőben van, a közösségi média. A marketinges szakemberek ezt túl sokáig kezelték elszigetelten a többi csatornától - és pont ezért nem számított sikeres értékesítési eszköznek.
Számos nagy márka továbblépett és személyes tapasztalatokat oszt meg a honlapján, ugyanígy Facebook oldalukon is tesztelhetőek a termékeik és várják a személyes véleményeket.
A fogyasztók távolról sem egyformák: különböző személyiséggel, demográfiával, lakóhellyel és lélekkel bírnak. Minden egyes jellemző, amit több csatorna segítségével megtudunk róluk, segít abban, hogy megfelelő online lehetőségeket biztosítsunk számukra.
A fogyasztók folyamatos fejlődése és az új technológiák megjelenése miatt korszerűsítenünk kell csatornáinkat, amelyek segítségével optimalizálhatjuk a vásárlók igényeit, és továbbra is meg kell találnunk azokat a módszereket, amelyekkel egy adott márka mellett elkötelezik magukat, és hűségesek maradnak.

Ennyit a predikciókról, kíváncsian várjuk mi történik 2013-ban!

Név*
E-mail*
URL
Üzenet*
Írd le betűvel az eredményt: 7 + 7 =
*