Manapság az internetes levelesládák egyre zsúfoltabbak, és ahogy a kommunikációs csatornák száma is ugrásszerűen nő, mindinkább nagyobb jelentőséggel bír a személyes kapcsolatfelvétel, a mobil optimalizáció és a felhasználói élmény maximalizálása az online értékesítő számára, ha minden egyes ügyfelet helytálló üzenettel és tartalommal szeretne megcélozni.
Az online értékesítők nagy kihívással néznek szembe az elhagyott bevásárlókosarak, inaktív ügyfelek és a csökkenő kommunikációs kapcsolat miatt. De gyakran lehetőségek tárházát hagyjuk kihasználatlanul, amelyekkel növelhetnénk hűségüket és elkötelezettségüket. Főként a személyre szóló, célirányos, események által irányított e-mail marketing eszközével. Az e-mail marketing a leghatékonyabb és legmérhetőbb kommunikációs csatorna a lehetőségek feltérképezésére és az ügyfelek elégedettségének növelésére, és ezzel mi is növelhetjük üzletünk megtérülési mutatóját. E cikkünkben szakértők adnak hasznos tippeket azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudjuk a felhasználói élményt már a kezdetektől maximálissá tenni.
Az e-kereskedelem sikerének kulcsa az elkötelezettség és helytállóság. Az értékesítőnek vonzó és célzott tartalmat kell kínálnia az ügyfeleknek, ellenkező esetben – amennyiben általánosságokkal bombázzuk – leiratkoznak, illetve a spam mappában végzik leveleink.
Az e-mail megfelelő eszköz ahhoz, hogy az egyre hozzáértőbb és nagyobb igényű vásárlók miatt létrejött nagy számú versenytársnál jobbnak bizonyuljunk. Ahhoz, hogy valódi értéket kínálhassunk és magasak legyenek a megtérülési mutatók, az értékesítőknek magas szintű CRM stratégiát kell folytatniuk, amely középpontjában az e-mail áll.
A cikk következő részében megválaszolunk néhány kérdést, amelyeket az online értékesítők fel kell, hogy tegyenek maguknak, amikor az e-mail marketing stratégiájukon gondolkodnak. Pl.: Vonzó és ösztönző tartalmat kínálunk, amellyel be tudjuk csalogatni a vásárlókat az online boltba? Milyen gyakran lépünk kapcsolatba e-mail útján ügyfeleinkkel? Személyre szóló üzenetet és információt küldünk nekik? Gyűjtünk az ügyfelekről információkat – érdeklődési kör, bizonyos termékcsoportok -, hogy célirányosan tudjunk velük kommunikálni? Ha igen, az összegyűlt adatokat hasznosan alkalmazzuk-e?

Kezdjük a kapcsolatfelvételt hírlevéllel
A hírlevél sokoldalú és egyáltalán nem költséges módja az ügyfelek elérésének és érdeklődésük felkeltésének, hiszen célirányos üzenetet adunk át vele. Az online értékesítők számára a hírlevél kiváló eszköz ahhoz, hogy bemutassák saját üzletüket és ezzel új lehetőségeket nyissanak meg számukra, amíg vásárlóikká nem válnak; hogy a már meglévő ügyfeleikkel tartsák a kapcsolatot, illetve hogy saját cégüket vonzóvá és /vagy szakértővé tegyék a vásárlók számára.
A hírlevél elkészítésekor ne felejtsük, hogy a tartalom a lényeg. Nagyon fontos csoportokra osztani a célközönséget és a tartalmat (az egészet vagy egy részét) a felhasználó érdeklődési köre, profilja, vásárlási szokásai, stb. alapján összeállítani. Az általános és nem célnak megfelelő tartalom nem fogja megragadni az emberek figyelmét és a feliratkozók számának jelentős csökkenését eredményezheti.
Minőségre és változatos tartalomra van szükség, hogy fenntartsuk az ügyfelek érdeklődését, pl. aktuális divat, hírek, újdonságok, tippek és trükkök, valamint akciók és leárazások.
A hírlevélre való feliratkozást mindig a saját weboldalon és e-boltban tegyük lehetővé, ahol jól látható helyen egy bannerral vagy űrlappal, közvetlenül regisztrálhatnak. A feliratkozási folyamat mindig egyszerű és lényegre törő legyen, ezek segítségével új adatokat gyűjthetünk adatbázisunk számára és elkerülhetjük, hogy az emberek ne regisztráljanak, mert túl bonyolultnak vagy hosszúnak tartják a folyamatot.
Nyerjünk potenciális új vásárlókat személyre szabott tartalommal
A címzett számára a tartalom személyessé tétele segíthet növelni a megtérülési mutatót és több vásárlót csábítani az online boltba.
Használjuk ki az időt, amit az ügyfél a feliratkozással tölt. Gyűjtsünk fontos információkat róluk, amelyek segítségével sokkal célirányosabb hírlevelet küldhetünk nekik a jövőben. A regisztrációkor építsük fel az ügyfél profilját a legfontosabb kérdésekre adott válaszokból: név, nem, kor, érdeklődési kör.
A tartalom-specifikus hírlevelekből az ügyfelek választhatják ki, melyikeket szeretnék megkapni és milyen gyakran (a gyakoriság fontos tényező, hiszen nem akarjuk túl sok üzenettel idegesíteni az embereket).
Ha megszereztük az összes információt, elkezdhetjük az olyan célirányos tartalmú levelek küldését, amelyek megfelelnek a feliratkozók érdeklődésének. Fontos hangsúlyozni, hogy mindenki a saját érdeklődésének megfelelő tartalmat kapja, hiszen a levelezési listánkon lévő ügyfelek nem egyformák. A regisztráltakat keresztnevükön szólítsuk meg, hiszen ezzel is személyesebbé tehetjük az e-mailt. Egy ilyen levél jobban megragadja az ügyfél figyelmét és segít abban, hogy erős kötődést alakítson ki a márka iránt.
Keltsünk jó benyomást már legelső alaklommal is
Az újonnan feliratkozók majdnem mindig nagyobb arányban reagálnak. A MarketingSherpa által készített „E-mail Marketing Benchmark útmutató” szerint az újonnan feliratkozottak 25%-kal többször kattintanak a hírlevélre az első hónapban, mint a másodikban, és 67%-kal többször az első hónapban, mint az első év után.
Fontos, hogy a vállalkozások kihasználják ezeket, úgy, hogy figyelmesen megtervezik és optimalizálják a vásárlói élményt, amivel pozitív benyomást keltenek és hasonlóképpen folytatják a kapcsolat ápolását is.
Az üdvözlő üzenetek nélkülözhetetlen részei a folyamatnak, hiszen segítenek megalapozni a jövőbeli kapcsolatot, illetve csökkenthetik a leiratkozás arányát, hiszen emlékeztetik az újonnan feliratkozókat, hogy felkerültek a listára.
Az üdvözlő üzenetek pozitív márkaszemléletet építenek az érdeklődők számára, akik éppen csak elkezdtek ismerkedni egy céggel online, és sok újonnan regisztráló már vélhetően vásárlói üzemmódban lép be az oldalra, tehát a bemutatkozó e-mail elég ahhoz, hogy bebiztosítsuk magunkat a versenytársakkal szemben, amikor az üzenet a levelesládájukba érkezik.
Egy hatékony üdvözlő üzenet a regisztráció időpontjától számítva 24 órán belül kiküldésre kerül, személyre szóló (szólítsuk nevén a címzettet a megszólításnál és elköszönésnél is), és célirányos információkat tartalmaz. Egy személyes „köszönöm-üzenet” is helyénvaló, kuponnal vagy hasonló bíztatással a vásárlásra, a legnépszerűbb termékek linkjével, valamint más ügyfelek által adott termékértékeléssel együtt.
Optimalizáljuk a kommunikációt mobil eszközökre is
Az okos e-marketingesek mantrája: „modern és fejlett”. Hogy ebben is sikeresek lehessünk, agilisnak és fogékonynak kell lennünk, és azon dolgoznunk, hogy optimalizáljuk és újraoptimalizáljuk az e-maileket új eszközökre. A felhasználók elvárásai a technológiával megegyező arányban fejlődnek, így az értékesítőknek a technológiát megelőzve kell gondolkodniuk, ha az ügyfelek által kedvelt csatornákon és eszközökön akarják elérni őket. Az e-mail kulcsszerepet játszik ebben. Az általunk használt tartalmat és hírlevelet is az eszköz befolyásolja, amin az üzenetet megjelenítik, és ez hatással lehet a felhasználói élményre valamint márkahűségre is.
Az ADOBE nemrég készült felméréséből kiderül, a tabletek és okostelefonok használóinak legnépszerűbb tevékenysége az e-mailek küldése és fogadása. Az okostelefon tulajdonosok 79%-a ezen az eszközön olvassa e-mailjét, vagyis ebből az következik, hogy már inkább e-mail írásra és fogadásra használjuk a készülékeket, mint telefonálásra.
Mivel egyre több ember útközben olvassa e-mailjeit, soha nem volt ennyire létfontosságú a marketing szempontjából, hogy megértsük, hogyan lehet hatékony és vonzó mobil e-maileket összeállítani. Az optimalizálás fontos a pozitív felhasználói élmény eléréséhez, amellett, hogy több csatornán is lehetővé tesszük a vásárlást.
Amikor e-mail kampányba kezdünk, gondoljuk át a következőket: tudjuk-e hogy néz ki az e-mail a mobil eszközökön? Könnyű-e az olvasásuk és a küldött információk megértése?
Forrás: ecircle.com