webshopkeszites.hu logo
05nov2013

Mit jelent a Google-nél a 'témaszó'?

Írta: cheerke
Rengeteg tényező létezik, amit a Google és egyéb keresőprogramok felmérnek, amikor sorrendbe állítják a tartalmakat. Többek között: külső hivatkozás, kulcsszavak, társadalmi jelzések és a kor is.
Azonban van egy olyan tényező, amely felett gyakran elsiklunk a minőségi tartalom megfogalmazásánál – ez pedig a témaszó.

 


Mik is azok a témaszavak?


A témaszó a kulcsszó másik formája, amit a Google azért használ, hogy megértse és rangsorolja a tartalmakat. Nézzünk meg egy példát szövegösszefüggésben: a témaszavakat vastagon szedtük.

 

A Pengiun és a Panda megszűnése után a keresőoptimalizálás még mindig használatban van. Ma már sokkal inkább képesek vagyunk megfelelő módon rangsorolni a tartalmat white-hat módszerekkel. Az elmélet és gyakorlat, ami mindig is lehetővé tette egy weboldal számára, hogy az organikus találati listákban jelenítsék meg a keresőprogramok, nem avultak el. A külső hivatkozásoknak, a tartalomkészítésnek és a közösségi interakciónak a kulcsa az, hogy relevánsak maradunk. 

 

Ezek az egyszerű témaszavak világossá teszik a keresőprogramok számára, hogy tudjuk, miről beszélünk. Amíg ezek a szavak egy szakértő számára természetesek, nem jutnak eszébe gyorsan és egyszerűen olyasvalakinek, aki új ezen a téren.
 

Eszközök a témaszavak kitalálására


Automatikus számlázás webshopodnak

Ne töltsd az időt számlázással, ha webáruházad automatikusan is megoldja!

tovább »
Ahogy már olvashattuk, ha szakértői vagyunk annak a területnek, amely számára írjuk a témaszavakat, a témaszavak kitalálása és használata nem okoz nehézséget. Azonban igénybe vehetünk egy kis segítséget, hogy biztosan a legmagasabb besorolást kapjuk tartalmunkkal. Van néhány egyszerű eszköz, ami segít a témaszavak kitalálásában és biztosítja, hogy használjuk is őket.

LSI Keywords: nagyszerű eszköz az ötletek gyűjtéséhez, segítséget nyújt, hogy kitaláljuk a tárgyhoz tartozó témaszavakat. Gondolkodóba is fog ejteni a cikkek írása közben.

Ubersuggest: alapvetően a Google közvetlen keresőmódszere. Gépeljünk be egy kulcsszót és kapunk egy teljes listányi ehhez kapcsolódó téma-és kulcsszót.

ctrl Semantic Engine: lehetővé teszi, hogy írásunkat megfelelően gazdagítsuk hozzáillő tartalommal. Akkor használjuk, amikor befejeztünk egy blog posztolását, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a megfelelő témaszavakat használtuk.

A lényeg az, hogy meggyőződjünk arról, hogy helyesen gondolkodunk, mielőtt megalkotjuk a tartalmat, valamint a helyes téma-és kulcsszavakat használjuk-e, amelyek elvégzik a munka oroszlánrészét a tartalom rangsorolását illetően.
 

Külső hivatkozás és tárgyhoz illő tartalom


Az tény, hogy sokan értjük, hogyan kapcsoljunk linkeket tartalmunkhoz, mégis nem árt egy kicsit érinteni ezt a témát is. A megfelelő tartalom létrehozása nélkülözhetetlen a rangsoroláshoz, azonban a keresőprogramok még mindig külső hivatkozásokat használnak ehhez. Az egyetlen változás, hogy ma már egy kicsit máshogy működnek.

A Google (talán más keresőprogram nem) megpróbál elindulni a szemantikus értelmezés felé és ehhez a témaszavakat használja kulcsként. Ezért a legfrissebb újítások megváltoztatták a külső hivatkozások általános működését. 

A horgonyszöveg (anchor text) nem a legjobb gyakorlat a külső hivatkozások számára (azonban még mindig segíthet ebben). Most a legjobb módszer ha linkelik a tartalmunkat, illetve mi linkelünk külső weboldalakat és tartalmakat. Igen, a kifelé linkelés jelenthet manapság előnyt, amely régen általános nemtetszést váltott ki.

A kifelé linkelés fontos, amikor a tárgyhoz tartozó tartalomra hivatkozunk. Legyünk óvatosak és bizonyosodjunk meg arról, hogy minőségi linkeket használunk. A hangsúly a minőségen, nem a mennyiségen van. 
 

Rakjuk össze


Lássunk mindent összefoglalva, hogy a lehető legjobban tudjuk elvégezni a dolgunkat. Amikor egy új blogot vagy cikket teszünk közszemlére, kövessük ezt az egyszerű folyamatot:

1. Jó témaválasztás

2. Kulcsszavak keresése

3. Témaszavak keresése

4. Minőségi tartalom írása

5. Minőségi, témába vágó tartalom linkelése, ami felépíti a cikket

6. Minőségi külső hivatkozások, amelyek értékelik a cikket

Ha helyesen alkalmazzuk a hat lépést és a témaszavak felhasználásánál megfelelő tartalmat hozunk létre, valamint helyesen felépítjük a kapcsolódó linkeket, akkor nagy eséllyel kiemelten rangsorolja tartalmunkat a Google.

A Google által kiemelten rangsorolt minőségi tartalom létrehozása olyan újfajta gondolkodásmódra vezethető vissza, – a mostanában végbement változások miatt – amelyet a Google az algoritmusa és az ezzel járó bonyolult rendszerében eszközölt. 

Tehát a legfontosabb tényező a relevancia, és ha ezt felhasználjuk tartalom összefogalmazásánál, külső hivatkozások és szavak segítségével, akkor kiemelt rangsorolásban lehet részünk.

Ne feledkezzünk el a társadalmi jelzésekről se. Ha egyszerű tartalmat hozunk létre, mindenki számára érthetővé válik, nekünk pedig jó pontot jelent.

 

Forrás: sitepoint.com

Név*
E-mail*
URL
Üzenet*
Írd le betűvel az eredményt: 7 + 2 =
*
user
1
Remek cikk, ez is azt mutatja, hogy mennyire rossz webshop seo megoldás, amik egy termék, vagy kategória leírása 2 sorból áll, hiszen így rengeteg értékes kifejezés, szókapcsolat marad ki a szövegből.
Megnéztem mindhárom oldalt, kíváncsiságból a "reklám" szót akartam megvizsgálni.
Az "lsikeywords.com" nem nagyon ismeri az UTF-8-at, az Ubersuggest API errort adott, a Ctrl-search pedig nem jön be. Van még más alternatíva is ezekre?
user
2
Érdekes, nekem az Übersuggest jól működött tegnap. Talán nem megy a Google API