Mik is azok a témaszavak?
A témaszó a kulcsszó másik formája, amit a Google azért használ, hogy megértse és rangsorolja a tartalmakat. Nézzünk meg egy példát szövegösszefüggésben: a témaszavakat vastagon szedtük.
A Pengiun és a Panda megszűnése után a keresőoptimalizálás még mindig használatban van. Ma már sokkal inkább képesek vagyunk megfelelő módon rangsorolni a tartalmat white-hat módszerekkel. Az elmélet és gyakorlat, ami mindig is lehetővé tette egy weboldal számára, hogy az organikus találati listákban jelenítsék meg a keresőprogramok, nem avultak el. A külső hivatkozásoknak, a tartalomkészítésnek és a közösségi interakciónak a kulcsa az, hogy relevánsak maradunk.
Ezek az egyszerű témaszavak világossá teszik a keresőprogramok számára, hogy tudjuk, miről beszélünk. Amíg ezek a szavak egy szakértő számára természetesek, nem jutnak eszébe gyorsan és egyszerűen olyasvalakinek, aki új ezen a téren.
Eszközök a témaszavak kitalálására
Automatikus számlázás webshopodnak
Ne töltsd az időt számlázással, ha webáruházad automatikusan is megoldja!
tovább »LSI Keywords: nagyszerű eszköz az ötletek gyűjtéséhez, segítséget nyújt, hogy kitaláljuk a tárgyhoz tartozó témaszavakat. Gondolkodóba is fog ejteni a cikkek írása közben.
Ubersuggest: alapvetően a Google közvetlen keresőmódszere. Gépeljünk be egy kulcsszót és kapunk egy teljes listányi ehhez kapcsolódó téma-és kulcsszót.
ctrl Semantic Engine: lehetővé teszi, hogy írásunkat megfelelően gazdagítsuk hozzáillő tartalommal. Akkor használjuk, amikor befejeztünk egy blog posztolását, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a megfelelő témaszavakat használtuk.
A lényeg az, hogy meggyőződjünk arról, hogy helyesen gondolkodunk, mielőtt megalkotjuk a tartalmat, valamint a helyes téma-és kulcsszavakat használjuk-e, amelyek elvégzik a munka oroszlánrészét a tartalom rangsorolását illetően.
Külső hivatkozás és tárgyhoz illő tartalom
Az tény, hogy sokan értjük, hogyan kapcsoljunk linkeket tartalmunkhoz, mégis nem árt egy kicsit érinteni ezt a témát is. A megfelelő tartalom létrehozása nélkülözhetetlen a rangsoroláshoz, azonban a keresőprogramok még mindig külső hivatkozásokat használnak ehhez. Az egyetlen változás, hogy ma már egy kicsit máshogy működnek.
A Google (talán más keresőprogram nem) megpróbál elindulni a szemantikus értelmezés felé és ehhez a témaszavakat használja kulcsként. Ezért a legfrissebb újítások megváltoztatták a külső hivatkozások általános működését.
A horgonyszöveg (anchor text) nem a legjobb gyakorlat a külső hivatkozások számára (azonban még mindig segíthet ebben). Most a legjobb módszer ha linkelik a tartalmunkat, illetve mi linkelünk külső weboldalakat és tartalmakat. Igen, a kifelé linkelés jelenthet manapság előnyt, amely régen általános nemtetszést váltott ki.
A kifelé linkelés fontos, amikor a tárgyhoz tartozó tartalomra hivatkozunk. Legyünk óvatosak és bizonyosodjunk meg arról, hogy minőségi linkeket használunk. A hangsúly a minőségen, nem a mennyiségen van.
Rakjuk össze
Lássunk mindent összefoglalva, hogy a lehető legjobban tudjuk elvégezni a dolgunkat. Amikor egy új blogot vagy cikket teszünk közszemlére, kövessük ezt az egyszerű folyamatot:
1. Jó témaválasztás
2. Kulcsszavak keresése
3. Témaszavak keresése
4. Minőségi tartalom írása
5. Minőségi, témába vágó tartalom linkelése, ami felépíti a cikket
6. Minőségi külső hivatkozások, amelyek értékelik a cikket
Ha helyesen alkalmazzuk a hat lépést és a témaszavak felhasználásánál megfelelő tartalmat hozunk létre, valamint helyesen felépítjük a kapcsolódó linkeket, akkor nagy eséllyel kiemelten rangsorolja tartalmunkat a Google.
A Google által kiemelten rangsorolt minőségi tartalom létrehozása olyan újfajta gondolkodásmódra vezethető vissza, – a mostanában végbement változások miatt – amelyet a Google az algoritmusa és az ezzel járó bonyolult rendszerében eszközölt.
Tehát a legfontosabb tényező a relevancia, és ha ezt felhasználjuk tartalom összefogalmazásánál, külső hivatkozások és szavak segítségével, akkor kiemelt rangsorolásban lehet részünk.
Ne feledkezzünk el a társadalmi jelzésekről se. Ha egyszerű tartalmat hozunk létre, mindenki számára érthetővé válik, nekünk pedig jó pontot jelent.
Forrás: sitepoint.com
Megnéztem mindhárom oldalt, kíváncsiságból a "reklám" szót akartam megvizsgálni.
Az "lsikeywords.com" nem nagyon ismeri az UTF-8-at, az Ubersuggest API errort adott, a Ctrl-search pedig nem jön be. Van még más alternatíva is ezekre?