webshopkeszites.hu logo
Mutatós oldalt tervezünk webáruházunknak. Fantasztikus termékekkel rakjuk tele, amelyek vonzó környezetben csábítanak vásárlásra. Sok időt, erőfeszítést és pénzt költünk digitális marketingre és reklámozásra, hogy felkeltsük látogatóink érdeklődését. Végül gondos előkészítésünket siker koronázza – jönnek is a vásárlók, kiválasztják a kívánt termékeket, belerakják kosarukba.
Aztán megszakítják a vásárlást és elhagyják az oldalt.
 
 
A látogatók egyik legbosszantóbb cselekedete az, hogy a kosarat a benne lévő termékek megvásárlása nélkül ott hagyják. Tudjuk, hogy néhányan csak bizonyos termékeket keresnek és a web oldallal ismerkednek, azonban ha nagyon magas a vásárlások megszakításának aránya, közelebbről meg kell vizsgálnunk az okokat.
 
Az Experian Simmins, Forrester Research, ComScore és más híres kutató- és felmérést végző szervezetek megpróbáltak rájönni a titok nyitjára. Az utóbbi években különböző időpontokban felméréseket végeztek számos online vásárló körében és nyomon követték  tranzakcióikat, hogy megértsék, miért szakítják meg az emberek vásárlásaikat és miért távoznak az oldalról vásárlás nélkül.
 
 

1. Értetlenül állnak a vásárlási folyamat bonyolult teendői előtt

Az utolsó lépéseknek a lehető legegyszerűbbnek, leggyorsabbnak kell lenniük. Ha túl sok űrlapot töltetünk ki a felhasználóval, ha túl bonyolult vagy sok ismétlődő feladatot kell elvégeznie, türelmetlen lesz, otthagyja a kosarát és kilép.
 

2. Magas szállítási díjak vagy lassú kiszállítás

Az emberek nem fogadják el a magas szállítási költségeket. A legtöbben azért részesítik előnyben az online vásárlást, mert a megvásárolt áru házhoz megy, ugyanakkor kedvezményes áron vehetik meg a termékeket. A magas szállítási költség nagyon megdobja a végösszeget és az ügyfél elveszíti lelkesedését. Sokszor a pillanat hevében döntenek a vásárlás mellett, azonban ha hetekig tart az áru kiszállítása, lehet, hogy máshol fogják inkább keresni azt.
 

3. Későn közöl az oldal információt a szállítási költséggel kapcsolatban

A legtöbb online értékesítő tudja, hogy a magas szállítási költség visszatartó erő. Ezért megpróbálják erősen felkelteni a látogatók érdeklődését egy termék iránt. Ha már egyszer belerakta a vásárló a kosarába a terméket, sokszor feltűnés nélkül adódik hozzá a szállítási költség az összeghez. Mondanunk sem kell, az ügyfelek ezt nem szeretik és gyorsan ott is hagyják az oldalt a kosárban lévő termékekkel együtt.
 

4. Regisztrálni kell és profilt készíteni

Természetesen hasznos dolog információkat gyűjteni a vásárlókról. Minél többet tudunk róluk, annál könnyebb számukra az értékesítés és a termékeink kiszállítása. A regisztrált felhasználó nagyobb valószínűséggel újra és újra meglátogatja az oldalt és bizalmába fogad. A webáruházak sokszor úgy próbálnak adatokat szerezni, hogy a vásárlást regisztrációhoz kötik. Sokan azonban csak vásárolni szeretnének, aztán elhagyni az oldalt. Azok a web áruházak, ahol nem lehet vendégként vásárolni, sok megszakított vásárlással találkozhatnak. 
 

5. Korlátozott fizetési lehetőségek

Számos kártyakibocsátó bank létezik és sok különféle lehetőség az online fizetésre. Sok esetben tényleg szeretnének vásárolni az ügyfelek, azonban függőben hagyják vásárlásukat, mert a webáruház nem teszi lehetővé számukra a leginkább előnyben részesített fizetési módot.
 

6. Bizonytalanság a biztonságot illetően

A legtöbben a nagy és közkedvelt web áruházakban vásárolnak, és amikor kisebb vagy kevésbé ismert oldalon találják meg a keresett terméket, megijednek az adathalászattól és egyéb csalásoktól. Sok felhasználó hirtelen megszakítja a vásárlási folyamatot, ha elbizonytalanodik, vajon tényleg biztonságos-e az oldal.
 

7. Kuponkódok és egyéb akciós ajánlatok

Profi online vásárlók tudják, ha kuponhoz jutnak, az kedvezményt jelent számukra. Így az olyan weboldalakon, ahol látható a beírandó kuponkód kihagyott helye, sok megszakított vásárlással találkozhatunk – a felhasználók nekiállnak kuponkódot keresni és csak akkor térnek vissza, ha megtalálták. 
 

8. Kevés információ a termékről

Néhányan teljesen biztosak abban, hogy mit szeretnének vásárolni, míg mások számára fontos a részletes termékleírás, más termékekkel való összehasonlítás. Ha nem elégítik ki az adatok a kíváncsiságukat, inkább nem vásárolnak és máshol keresik a hiányzó információkat.
 

9. Drága termékek

Néha nincs mit tenni: ha a termék túl sokba kerül a vásárló számára, nem veszi meg. Ha még a drága termékek árához hozzáadjuk a saját profitunkat is, még feljebb megy a végösszeg és a vásárlók máshol fogják keresni a terméket vagy kevesebbért megveszik egy normál üzletben.
 

10. Csak körülnéznek

Hasonlóan ahhoz, hogy egy normál üzletbe is betérünk körülnézni, az online boltokban is megnézegetjük a termékeket és az árakat. Ezeknek a látogatóknak nem áll szándékukban vásárolni és nem tudunk semmit tenni az ellen, hogy vásárlásukat függőben hagyják. A jövőben valószínűleg tervezik majd a vásárlást, így ha később küldünk nekik egy üzenetet, emlékeztetve őket a kosárba rakott termékekre, növelhetjük annak az esélyét, hogy egy későbbi időpontban visszatérnek hozzánk.
 
Megfelel-e ezeknek a kritériumoknak webshopod? Ha hasonló problémákkal kell szembenéznünk és túl gyakran találkozunk megszakított vásárlásokkal, érdemes átgondolnunk a fenti listát, hátha valami az oldalunkon negatívan befolyásolja a vásárlókat. Ha így lehet, gondoljuk át a folyamatot és próbáljunk gyakorlatba ültetni egy kissé eltérő módszert. Ha nem sikerül, netán nem jövünk rá, miért magas a vásárlást megszakító látogatók aránya, keressünk fel egy szakértőt.
 
Forrás: sitepoint.com
Név*
E-mail*
URL
Üzenet*
Írd le betűvel az eredményt: 4 + 1 =
*