webshopkeszites.hu logo

Webáruház üzembe helyezés checklist

 

1. Tervezés

Ha a zsebedben van egy jó ötlet, akkor mielőtt belevágnál mérd fel, hogy mit szól hozzá a világ és egyáltalán hogyan tudod kivitelezni azt.

  • Piacelemzés
    Mérd fel jól a megcélzott piacot, ismerd meg a leendő vásárlóidat!
  • E-kereskedelmi stratégia
    Vázold fel, hogyan jelensz meg a piacodon. Milyen termékekkel, milyen pozíciót szeretnél elérni és milyen jellemzői vannak a célcsoportodnak?
  • Értékesítési terv
    Az előző két pont alapján, érzelem mentesen, reális alapokon határozd meg a célszámokat: bevételt, látógatószámot, konverziós arányt, kosárértéket, stb.. Vegyél fel alsó és felső küszöbszámokat, amelyek elérése vagy alulteljesítése újabb terv bevezetését fogja igényelni.
  • Logisztikai- és teljesítési terv
    Hogyan kerül el a termék a vásárlóhoz, hogyan kezeled a visszárukat és a minőségi kifogásokat, mi szükséges egy pontos rendelés teljesítéséhez. Hogyan jut el a rendelés a számla kiállításáig a lehető legkevesebb beavatkozással? Meg kell határoznod a szállítási módokat is, és szerződnöd a szállítókkal.
  • Marketing terv
    A webáruházat népszerűsíteni és tolyamatosan fejleszteni kell, a vásárlókkal való kommunikáció a bizalomépítés legfőbb eszköze.
  • A tevékenységre vonatkozó jogi előírások áttanulmányozása
    Fontos tudnod, hogy a kiválasztott piacon milyen jogi szabályozások vannak az adott tevékenységre, a működéshez milyen engedélyek szükségesek, melyek a felügyeleti szervek és a fogyasztói panaszokat milyen intézmények előtt lehet intézni.

2. Kivitelezés

  • A webáruház terv elkészítése, design, funkciók
    A webáruház elkészítéséhez vagy egy meglévő kész áruház bérléséhez tudnod kell, hogy mire van egyáltalán szükséged és milyen stílusban nézzen ki a webáruház. Az egyes funkciókat meg kell határozni előre, mert a későbbi fejlesztések ideje és költsége, egy rossz tervezést követően, jelentősen magasabb lehet.
  • A webáruház motor kiválasztása
    Döntést kell hoznod, hogy egyedi webáruházat készíttetsz vagy egy meglévő, kész webáruházat bérelsz. Az előző pont és a költségvetésed alapján ez eldönthető.
  • Webáruház specifikáció megírása, a szoftver megrendelése
    Az elkészítendő webáruház működését le kell írni, ez a vásárlói tájékoztatók elkészítéséhez is kelleni fog.
  • Domain kiválasztása, tárhely szolgáltató kiválsztása, adatbiztonság kiépítése
    A webáruházhoz egy domain nevet kell választani és a webáruház telepítéséhez egy tárhelyszolgálatatóra is szükség van. Fontos kérdés a webáruházban tárolt adatok (rendelések, vásárlók adatai, termék adatok) biztonsága. Egy adatvesztést követő helyreállítási tervet érdemes lefektetni.

2. Üzembe helyezés

  • Engedélyek beszerzése, bejelentések
    A jogi feltételek ismeretében a szükséges hatósági engedélyek beszerzése és a megfelelő hatósághoz történő adatbejelentések elküldése.
  • ÁSZF elkészítése, Adatkezelési szabályzat, jogi dokumentációk elkészítése
    A jogi feltételek és a webáruház működési leírása alapján a dokumentációk elkészítése. Ha több kolléga dolgozik az ügyfelek kiszolgálásán, akkor a reklamációs ügyek megfelelő kezeléséhez eljárási rendet érdemes felvenni.
  • A webáruház tesztelése
    A webáruház szépen összeáll, de ne járasd le magad bagatell hibákkal. Egy pár felhasználóból álló körben teszteld az webáruház funkcióit. Megfelelően működik? Érthető és világos minden?
  • Reklámkampányok elindítása
    A marketing terv aktivizálása és a webáruház megnyitása. Jöhetnek a vásárlók!

3. Üzemeltetés

  • Piacelemzés
    A piac és a vásárlási szokások folyamatosan változnak, különböző szezonok vannak, a konkurencia a te webáruházad megjelenésére is reagálhat. A piacot folyamatosan figyelni kell, tudnod kell, hogy a konkurencia mit csinál, mire készül, és a vevőid mit keresnek.
  • Elégedettség mérés
    Elégedett volt a vásárlód a kapott kiszolgálással? Tudd, hogy mi az ami rendben van és min kell esetleg változtatnod!
  • Kapcsolattartás a látogatókkal
    Nem mindenki vásárol azonnal, sőt, általában nem. Aki a webáruházadat meglátogatta, valami szándékkal tette. Vedd fel vele a kapcsolatot és próbáld meg mihamarabb vásárlásra bírni.
  • Forgalmi- és használati adatok elemzése, az egyes tervek ellenőrzése és módosítása
    Bármilyen jó is egy terv, a valóság eltérhet tőle. Mérd, hogy mi történik és módosíts ott, ahol szükséges.
  • Fejlesztések meghatározása
    Sok mindenre gondoltál a webáruház elkészítésekor, de mindig van egy következő lépés, ami előre visz. A mért adatok és piacelemzések alapján vázold fel a következő fejlesztést és valósítsd meg.

Olvasd el ezt a cikkünket is, mielőtt belevágsz: Webshopot akarok

Írjál nekünk!

Név:
*
Telefon:
Email:
*
Üzenet:
*
Írd le betűvel az eredményt: 4 + 2 =
*