Webáruház üzembe helyezés checklist
1. Tervezés
Ha a zsebedben van egy jó ötlet, akkor mielőtt belevágnál mérd fel, hogy mit szól hozzá a világ és egyáltalán hogyan tudod kivitelezni azt.
-
Piacelemzés
Mérd fel jól a megcélzott piacot, ismerd meg a leendő vásárlóidat! -
E-kereskedelmi stratégia
Vázold fel, hogyan jelensz meg a piacodon. Milyen termékekkel, milyen pozíciót szeretnél elérni és milyen jellemzői vannak a célcsoportodnak? -
Értékesítési terv
Az előző két pont alapján, érzelem mentesen, reális alapokon határozd meg a célszámokat: bevételt, látógatószámot, konverziós arányt, kosárértéket, stb.. Vegyél fel alsó és felső küszöbszámokat, amelyek elérése vagy alulteljesítése újabb terv bevezetését fogja igényelni. -
Logisztikai- és teljesítési terv
Hogyan kerül el a termék a vásárlóhoz, hogyan kezeled a visszárukat és a minőségi kifogásokat, mi szükséges egy pontos rendelés teljesítéséhez. Hogyan jut el a rendelés a számla kiállításáig a lehető legkevesebb beavatkozással? Meg kell határoznod a szállítási módokat is, és szerződnöd a szállítókkal. -
Marketing terv
A webáruházat népszerűsíteni és tolyamatosan fejleszteni kell, a vásárlókkal való kommunikáció a bizalomépítés legfőbb eszköze. -
A tevékenységre vonatkozó jogi előírások áttanulmányozása
Fontos tudnod, hogy a kiválasztott piacon milyen jogi szabályozások vannak az adott tevékenységre, a működéshez milyen engedélyek szükségesek, melyek a felügyeleti szervek és a fogyasztói panaszokat milyen intézmények előtt lehet intézni.
2. Kivitelezés
-
A webáruház terv elkészítése, design, funkciók
A webáruház elkészítéséhez vagy egy meglévő kész áruház bérléséhez tudnod kell, hogy mire van egyáltalán szükséged és milyen stílusban nézzen ki a webáruház. Az egyes funkciókat meg kell határozni előre, mert a későbbi fejlesztések ideje és költsége, egy rossz tervezést követően, jelentősen magasabb lehet. -
A webáruház motor kiválasztása
Döntést kell hoznod, hogy egyedi webáruházat készíttetsz vagy egy meglévő, kész webáruházat bérelsz. Az előző pont és a költségvetésed alapján ez eldönthető. -
Webáruház specifikáció megírása, a szoftver megrendelése
Az elkészítendő webáruház működését le kell írni, ez a vásárlói tájékoztatók elkészítéséhez is kelleni fog. -
Domain kiválasztása, tárhely szolgáltató kiválsztása, adatbiztonság kiépítése
A webáruházhoz egy domain nevet kell választani és a webáruház telepítéséhez egy tárhelyszolgálatatóra is szükség van. Fontos kérdés a webáruházban tárolt adatok (rendelések, vásárlók adatai, termék adatok) biztonsága. Egy adatvesztést követő helyreállítási tervet érdemes lefektetni.
2. Üzembe helyezés
-
Engedélyek beszerzése, bejelentések
A jogi feltételek ismeretében a szükséges hatósági engedélyek beszerzése és a megfelelő hatósághoz történő adatbejelentések elküldése. -
ÁSZF elkészítése, Adatkezelési szabályzat, jogi dokumentációk elkészítése
A jogi feltételek és a webáruház működési leírása alapján a dokumentációk elkészítése. Ha több kolléga dolgozik az ügyfelek kiszolgálásán, akkor a reklamációs ügyek megfelelő kezeléséhez eljárási rendet érdemes felvenni. -
A webáruház tesztelése
A webáruház szépen összeáll, de ne járasd le magad bagatell hibákkal. Egy pár felhasználóból álló körben teszteld az webáruház funkcióit. Megfelelően működik? Érthető és világos minden? -
Reklámkampányok elindítása
A marketing terv aktivizálása és a webáruház megnyitása. Jöhetnek a vásárlók!
3. Üzemeltetés
-
Piacelemzés
A piac és a vásárlási szokások folyamatosan változnak, különböző szezonok vannak, a konkurencia a te webáruházad megjelenésére is reagálhat. A piacot folyamatosan figyelni kell, tudnod kell, hogy a konkurencia mit csinál, mire készül, és a vevőid mit keresnek. -
Elégedettség mérés
Elégedett volt a vásárlód a kapott kiszolgálással? Tudd, hogy mi az ami rendben van és min kell esetleg változtatnod! -
Kapcsolattartás a látogatókkal
Nem mindenki vásárol azonnal, sőt, általában nem. Aki a webáruházadat meglátogatta, valami szándékkal tette. Vedd fel vele a kapcsolatot és próbáld meg mihamarabb vásárlásra bírni. -
Forgalmi- és használati adatok elemzése, az egyes tervek ellenőrzése és módosítása
Bármilyen jó is egy terv, a valóság eltérhet tőle. Mérd, hogy mi történik és módosíts ott, ahol szükséges. -
Fejlesztések meghatározása
Sok mindenre gondoltál a webáruház elkészítésekor, de mindig van egy következő lépés, ami előre visz. A mért adatok és piacelemzések alapján vázold fel a következő fejlesztést és valósítsd meg.
Olvasd el ezt a cikkünket is, mielőtt belevágsz: Webshopot akarok
Írjál nekünk!
TOP cikkek:
Keresés:
Címkefelhő
általános szerződési feltételek, bejelentési kötelezettség, chat, cookie, email marketing, fogyasztóvédelem, gyik, impresszum, logisztika, számlázás, új webshop, webáruház promóció, webáruház seo, webáruház szövegírás, webáruház üzemeltetés, webshop bizalomépítés, webshop indítása, webshop jogi anyagok, webshop keresőoptimalizás, webshop marketing, webshopkészítés